Ajankohtaista
22.10.2025
Häiriötilanteiden tekstiviestipalvelu kotitalouksille
Vehmaan kunta, Vehmaan Vesi Oy ja Vehmaan Vuokratalot Koy käyttää häiriöviestinnässä Blue Idea Finland -palvelua.
Sen avulla voidaan lähettää tekstiviestejä alueellisesti niille kuntalaisille, joita mahdollinen häiriötilanne koskettaa.
Kyseessä voi olla esim. vesihuollon, sähkön tai muun vastaavan häiriötilanne.
Palvelun avulla tiedottaminen asukkaille onnistuu tekstiviestien ja häiriökartan avulla kattavasti ja nopeasti.
Vehmaan kunta, Vehmaan Vesi Oy ja Vehmaan Vuokratalot Koy käyttää häiriöviestinnässä Blue Idea Finland -palvelua.
Sen avulla voidaan lähettää tekstiviestejä alueellisesti niille kuntalaisille, joita mahdollinen häiriötilanne koskettaa.
Kyseessä voi olla esim. vesihuollon, sähkön tai muun vastaavan häiriötilanne.
Palvelun avulla tiedottaminen asukkaille onnistuu tekstiviestien ja häiriökartan avulla kattavasti ja nopeasti.
Palvelu toimii helposti ja säästää toimijan resursseja. Jos asukkaalla on julkisesti saatavilla oleva puhelinnumero, saa hän viestit automaattisesti häiriötilanteissa, ja mikäli taas asukkaan käytössä on työ- tai salaisen liittymän puhelinnumero, on rekisteröitävä puhelinnumero erikseen verkkosivuilla, jotta voi vastaanottaa häiriötilanneviestit. Myös vuokra-, vapaa-ajan asunnon, kesämökin omistaja tai ikä-ihmisen omainen voi rekisteröidä puhelinnumeronsa siihen osoitteeseen, mikäli vakituinen koti-osoite on jossain muualla.


![Logo [Vehmaan kunta]](client/vehmaa/images/logo-yellow-smaller.png)




